Thuiszorg Losser
Bent u woonachtig in Losser en heeft u hulp nodig bij de dagelijkse taken in huis? Dan is thuiszorg wellicht een waardevolle dienstverlening voor u. De gemeente Losser regelt thuiszorg door professionele zorgaanbieders vanuit de Wet Maatschappelijke Ondersteuning.
Hoe wordt huishoudelijke hulp vergoed?
Dat kan op twee manieren:
- Regelhulp.nl: Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo)
- Regelhulp.nl :Zorgkantoor vanuit de Wet langdurige zorg (Wlz)
Binnen de gemeente is het toegangsteam WIJZ (werk, inkomen, jeugd en zorg) verantwoordelijk voor ondersteuning op dit gebied. Hoe het toegangsteam WIJZ te bereiken is, leest u hieronder:
- Bel van maandag tot en met vrijdag tussen 9.30 en 15.30 naar 053 – 537 74 00 en vertel dat het gaat over thuiszorg.
- Mail naar wijz@losser.nl en stel uw vraag, of vraag een terugbelverzoek aan. Een medewerker van het team zal dan binnen één werkdag contact met u opnemen.
- Vul het contactformulier in (https://www.losser.nl/Contact/Contact_en_openingstijden/Contactformulier) en vink hierbij het vakje “WMO” aan.
WIJZ
Voordat de gemeente Losser kan bepalen welke thuiszorg van toepassing is, is een gesprek noodzakelijk. Dit kan thuis, of op een spreekkamer in het gemeentehuis, en dient om de behoeften en wensen in kaart te brengen. Hierna zal de gemeente zich buigen over de mogelijkheden, en ook bekijken of er hulp beschikbaar is in uw eigen omgeving. Waar de omgeving niet kan helpen, zal de gemeente thuiszorg inzetten.
Na het aanvraagproces regelt de gemeente Losser de zoektocht naar een geschikte zorgaanbieder. Op deze manier heeft de inwoner zelf geen omkijken naar deze selectie. Het doel van de gemeente is om zo snel en effectief mogelijk hulp op maat te kunnen leveren om het welzijn van haar inwoners te behouden en verbeteren.