Wmo Hellendoorn
Je hebt hulp nodig via de Wmo van de gemeente Hellendoorn, maar waar begin je? Iedereen die hulp nodig heeft kan via de Wmo-afdeling van de gemeente Hellendoorn een Wmo aanvraag doen. Dit kan telefonisch of per mail.
Wanneer je hulp nodig hebt, heb je vaak al genoeg aan je hoofd. Daarom geven wij je graag de informatie, zodat je weet hoe je de juiste ondersteuning via de gemeente kunt aanvragen.


Wijkcoach gemeente Hellendoorn
Het is zover. Er staat een gesprek gepland met de wijkcoach. Dit gesprek is ingepland door het zorgloket.
De wijkcoach heeft al een korte samenvatting gemaild aan de wijkcoach, dus de deze is al deels op de hoogte van de situatie. Een wijkcoach zal jouw situatie verder gaan bespreken en waar nodig zal er een indicatie voor ondersteuning worden afgegeven.
Ondersteuningsplan gemeente Hellendoorn
Aan het einde van het gesprek zal de wijkcoach vanuit de Wmo een verslag gaan maken dat wordt opgenomen in een zogenoemd ondersteuningsplan.
Een ondersteuningsplan is een plan, waarin alle zorgvragen worden genoteerd. Een zorgaanbieder zal dit ondersteuningsplan gebruiken om de benodigde zorg te bieden.


Contactgegevens Wmo-zorgloket Hellendoorn
Wanneer jij of iemand in jouw omgeving dringend op zoek is naar hulp, dan kun je ten allen tijde contact opnemen met het Wmo-zorgloket van de gemeente Hellendoorn. Dit kun je doen door te bellen of te mailen met de Wmo-afdeling van de gemeente Hellendoorn.
Neem contact op met de gemeente voor je Wmo-aanvraag. De medewerker van het zorgloket zal je verhaal aanhoren en een afspraak voor je inplannen met een consulent van de gemeente Hellendoorn, ook wel wijkcoach genoemd.
Je kunt de gemeente bellen via (0548) 630 000, bereikbaar op maandag tot en met vrijdag van 09.00 tot 12.00 uur en van 13.00 tot 17.00 uur (op vrijdag tot 16.00 uur).